Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Długo wyczekiwane Red Dead Redemption 2, pojawi się na PC 5 listopada.

Omówimy tutaj sobie krótko, jakie ulepszenia zaoferuje wersja PC.

image.png.1912be3c49f14845e98d9ee446af0c20.png

Wersja PC zaoferuje obsługę HDR w najwyższej możliwej jakości, w 4k. Nie wiem, która z konsol oferuje hdr w rdr2.

Ale konsole są za słabe, na maksymalną jakość hdr'a. Co za tym idzie, na PC będzie to działać dużo lepiej.

Obsługa wielu monitorów (w tym szerokokątnych).

I to co najważniejsze. Poziom detali ultra, oraz 60fps. Jeśli chodzi o gta5, nie każde ustawienie oferowało poziom Ultra.

Pozostałe, mniejsze usprawnienia graficzne:

1. Zwiększona odległość renderowania obiektów.

Teraz w oddali, wszystkie obiekty/drzewa będą wyglądać ładnie. Nie dostrzeżesz rozpixelowanych obiektów, jak na konsoli.

2. Lepsze textury drzew.

Teraz drzewa (nawet te bardzo oddalone) będą wyglądać ładnie, i ostro

3. Odbicia w wysokiej rozdzielczości.

Jak wiemy, na konsoli wygląda to kiepsko. Odbicia, to jedna wielka pixeloza. Na PC się to zmieni.

4. Lepsza okluzja otoczenia.

Okluzja otoczenia, to takie jakby cieniowanie (nie wiem, jak lepiej to wytłumaczyć). Po za okluzją stworzoną przez rockstara, pojawią się na pewno dodatkowe. NP Hbao+ od nvidii. Na konsoli, gra w pewnym update dostała downgrade graficzny. W szczególności, okluzja otoczenia.

Poniżej screeny, porównujące downgrade graficzny na konsoli PS4 Pro.

image.png.49d583828f53fbc93472b792dc6f75c1.png

Zwróćcie uwagę, na zaznaczony cień w screenie po lewej stronie. Za to właśnie, odpowiada okluzja otoczenia.

image.thumb.png.9406b375f86debd6a1d96c89ec7c3d83.png

5. Temporal Anti Aliasing TAA

Red Dead Redemption 2 na konsoli, wykorzystuje anty aliasing TAA. Większość metod antyaliasingu (np MSAA) renderuje obraz w wyższej rozdzielczości, po czym downskaluje go do rozdzielczości monitora. Dzięki temu migoczące/poszarpane krawędzie, ulegają zmniejszeniu. Lecz przez renderowanie w wyższej rozdzielczości, msaa pożera sporo zasobów.

Czym jest TAA i dlaczego zostało wykorzystane na konsoli?

Zaletą TAA jest to, że nie zwiększa ono rozdzielczości podczas renderowania. Co za tym idzie, nie pożera tak dużo zasobów jak msaa.

TAA nakłada na obraz lekki blur, oraz rozmywa krawędzie obiektów. Tracimy wtedy niestety, ostrość obrazu. Ale tylko troszeczkę.

Efekt jaki uzyskujemy przy TAA, jest taki jak przy MSAA X4. Lecz msaa x4 w większości grach, pożera od 15 do 20fps.

TAA zaledwie od 5 do 8 fps.

Dlatego mam nadzieję, że TAA pojawi się również w wersji pecetowej. Nie jako zamiennik msaa, ale jako dodatkowa opcja.

Nie mylić TAA z TXAA. TXAA jest dostępne w pecetowej wersji gta5, i usprawnia ono lekko działanie msaa.

TAA i TXAA, to nie to samo !

6. wymaganie sprzętowe.

Są one co prawda wyższe, niż w gta5. Lecz nie są kosmiczne. Rekomendowane wymagania, są normą jak na 2019 rok.

Jest mała ciekawostka, co do minimalnych wymagań.

Minimalna konfiguracja, jest mocniejsza niż PS4. Co za tym idzie? minimalne wymagania, prawdopodobnie dotyczą 60fps przy niskich ustawieniach grafiki.

Minimalne wymagania:

SO: Windows 7 z Service Pack 1 (wer. 6.1.7601)
Procesor: Intel® Core™ i5-2500K / AMD FX-6300
Pamięć RAM: 8 GB
Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 770 2 GB / AMD Radeon R9 280 3 GB
Miejsce na dysku: 150 GB
Karta dźwiękowa: kompatybilna ze sterownikami DirectX


Zalecane wymagania:

SO: Windows 10 – aktualizacja z kwietnia 2018 r. (wer. 1803)
Procesor: Intel® Core™ i7-4770K / AMD Ryzen 5 1500X
Pamięć RAM: 12 GB
Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1060 6 GB / AMD Radeon RX 480 4 GB
Miejsce na dysku: 150 GB
Karta dźwiękowa: kompatybilna ze sterownikami DirectX

7. DirectX 12

W artykule rockstara, nie bylo o tym wzmianki. Lecz większość przecieków, sugerowało obsługę directx12 w pecetowej wersji rdr2.

Czym jest DirectX12? jeśli masz słaby procesor, i mocną kartę (czyli tzw Bottleneck) to DirectX12, przekłada część obliczeń procesora, na kartę graficzną.

Czyli krótko mówiąc, redukuje bottleneck. Jeśli masz dobry procek i kartę, directx12 nic Ci nie da. Nawet lekko pogorszy.

image.png.629248d26b58f348cf5693a3ed7d83b7.png

Podsumowując:

Wersja PC zaoferuje szereg usprawnień graficznych, oraz technicznych. Z pewnością dostaniemy mnóstwo opcji graficznych, jak w przypadku gta5.

Do tego twórcy FiveM, zapowiedzieli podobną modyfikacje do Rdr2 na PC RedM, w przeciągu dwóch miesięcy od premiery.

Ja już nie mogę się doczekać premiery na PC. A wy? podzielcie się swoimi wrażeniami, w komentarzach.

Edytowane przez The Carl
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaram się, że gra wychodzi na kolejną platformę. Prawdopodobnie zwabi to graczy z powrotem do konsol, gdzie już z początku zainteresowanie było słabe. Wiadomą sprawą jest to, że wersja na PC będzie o wiele bardziej wzbogacona graficznie, bo mieli szeroki wachlarz możliwości prac. Oczywistością przecież jest, że PC'ty mogą być lepiej zbudowane niż konsola, która jednak ma zamknięty zakres graficzny, tego się nie możemy wyprzeć. Jeżeli start gry na PC ma oznaczać zaawansowane prace nad rozgrywką , co się przełoży na wzbogacenie jej również na konsolach - jak w przypadku GTA, to dla mnie meeega jaranko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×